Pozycjonowanie strony internetowej co coś, czym prędzej czy później zainteresuje się każdy właściciel strony, bloga, sklepu internetowego lub aplikacji webowej. W przeciwnym razie praktycznie nie ma szans na to, aby strona generowała dużą liczbę odwiedzin. Chociaż działania SEO można prowadzić we własnym zakresie lub powierzyć doświadczonej firmie, to i tak najlepiej zacząć od zrozumienia podstawowych pojęć i zagadnień, które są związane z pozycjonowaniem.
- W jaki sposób pozycjonuje się strony internetowe?
- Co jest lepsze: pozycjonowanie czy płatne reklamy?
- Od czego zacząć optymalizację strony?
Przygotowaliśmy krótki poradnik dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z SEO i zależy im na tym, aby od samego początku posługiwać się prawidłowymi pojęciami. W dalszej części artykułu znajdziesz również informacje na temat firmy, która może pomóc w pozycjonowaniu, jeżeli samodzielne działania nie przyniosą oczekiwanych efektów.
W jaki sposób pozycjonuje się strony internetowe?
Wielu internautów obeznanych z praktykami SEO często zapomina o tym, że dla początkujących jest to coś niezrozumiałego, a niejednokrotnie wręcz postrzeganego jako zbędnego, szczególnie że w wielu przypadkach na pierwsze efekty pozycjonowania trzeba poczekać nawet kilka tygodni.
Na czym więc polega pozycjonowanie stron? Chodzi o działania, które są przeprowadzane po to, aby zwiększyć ruch organiczny. Ruch ten pochodzi z popularnych wyszukiwarek, przy czym od lat zdecydowana większość działań prowadzona jest przede wszystkim w wyszukiwarce Google. Zwiększenie ruchu ma kluczowe znaczenie, jeżeli ktoś na przykład prowadzi sprzedaż produktów online lub reklamuje swoje usługi przez internet. To właśnie działania SEO sprawiają, że później, jeżeli potencjalny klient wpisze w wyszukiwarce frazę sklep z obuwiem sportowym lub hydraulik Warszawa, to od razu wyświetli mu się właściwa strona.
Pozycjonowanie wymaga więc prowadzenia naprawdę zróżnicowanych działań, co dotyczy nie tylko tych, które bezpośrednio dotyczą pozycjonowanej strony (na przykład optymalizacja znajdujących się na niej treści, tworzenie nowego i wartościowego contentu), ale również działań zewnętrznych. Przykładem może być publikowanie artykułów reklamujących usługę, produkt lub stronę na innych stronach internetowych z linkiem do własnego serwisu.
Co jest lepsze: pozycjonowanie czy płatne reklamy?
Alternatywą dla pozycjonowania są płatne reklamy, które można wykupić między innymi w wyszukiwarce (w przypadku Google jest to Google Ads), na Facebooku i w wielu innych miejscach. Reklamy, w przeciwieństwie do tradycyjnego pozycjonowania pozwalają od razu uzyskać efekty. Wiąże się to jednak z jedną wadą, a mianowicie właściciel reklamowanej strony musi płacić za każde kliknięcie, nawet jeżeli nie przełożyło się ono na sprzedaż lub zdobycie klienta. Z tego powodu, chociaż płatne reklamy można traktować jako uzupełnienie i wzmocnienie działań SEO, to jednak nie zastąpią one pozycjonowania.
Od czego zacząć optymalizację strony?
Bardzo ważne jest, aby przed przystąpieniem do pozycjonowania odpowiednio zoptymalizować stronę, dzięki czemu będzie można obniżyć wydatki związane z SEO i szybciej zaobserwować efekty. Działania te najlepiej powierzyć firmie, która wie, na czym polega profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych i zajmie się optymalizacją treści, grafik, skróceniem czasu ładowania strony czy nawet zadba o to, aby poruszanie się po niej było komfortowe dla użytkowników. Wszystkie te elementy mają wpływ na pozycjonowanie, dlatego nie można o nich zapominać.
Materiał zewnętrzny