Konkurs architektoniczny na opracowanie koncepcji modernizacji budynku położonego przy pl. Starynkiewicza 7/9 w Warszawie
I nagroda

<<< powrót
  • AMC Andrzej M. Chołdzyński Sp. z o.o.
Skład zespołu:
  • Andrzej M. Chołdzyński  
  • Bogumił Kidziak  
  • Jacek Hawrylak  
  • Daniel Ciesielski  
  • Patryk Ruszkowski  
  • Izabela Bartosik  
  • Piotr Dynowski  
  •  
  • http://www.amcholdzynski.pl/  
  •  

Projekt prezentuje koncepcję architektoniczną przekształcenia istniejącego budynku dla potrzeb budynku biurowego przeznaczonego na potrzeby Urzędu Miasta st. Warszawy wraz z koncepcją zagospodarowania dziedzińca. Jedną z wiodących przesłanek wpływających na rozwiązanie tego typu obiektów jest potrzeba rozdzielenia łatwo dostępnej i przyjaznej przestrzeni dla klienta od kontrolowanej a zarazem funkcjonalnej części biurowej. Reprezentacyjny i efektowny hol wejściowy podkreślony zostanie poprzez umiejscowienie w nim strefy informacji i strefy odpoczynku / poczekalni, bogate i charaktery-styczne detale architektoniczne sufitu i podłogi zostaną pieczołowicie odrestaurowane i podkreślone poprzez kontrast wprowadzonego do wnętrza nowoczesnego minimalistycznego umeblowania. Zastosowanie przeszklenia otworów z minimalnym refleksem umożliwi właściwą orientację w topografii budynku już od samego wejścia, a równocześnie umożliwi głęboką penetrację światła dziennego do wnętrza przestrzeni dostępnych dla klienta. Dzięki temu czemu uzyska się wrażenie otwartości przestrzeni i jej dostępności. Główna sala obsługi klienta ulokowana jest centralnie w budynku. Poczekalnia klientów jest prosto zdefiniowaną przestrzenią — w planie romb doświetlony z 4 stron i umożliwia szybką orientację związaną z użyciem systemu informacji wizualnej prowadzącą do właściwego stanowiska obsługi.Pozostałe dwie sale obsługi znajdują się w kącie optycznym z główną salą obsługi klienta i umieszczone są od strony Placu Starynkiewicza, dzięki czemu klienci nie są narażeni w lecie na penetrację promieni słonecznych, a także mogą nawiązać kontakt z otaczająca zielenią Placu. Pozostała część parteru od strony Placu Starynkiewicza jest także przeznaczona dla klientów i mieści sale konferencyjne/ sale spotkań oraz biura dedykowane dla bezpośredniej obsługi klientów.

Przestrzenie dla klienta stanowią zorganizowaną sekwencję wolumetrii na całym parterze budynku:
- hol wejściowy pełniący także funkcje informacji dla klienta,
- sala główna ze stanowiskami obsługi i poczekalnią,
- wydzielone akustyczne sale rozmów indywidualnych dostępne bezpośrednio z sali głównej i części wejściowej,
- kasa i punkt podawczy dostępne z sali głównej i części wejściowej.

Dodatkowo w skrzydle od Placu Starynkiewicza zlokalizowano 2 sale konferencyjne z poczekalnią i biura przeznaczone do bezpośredniej obsługi klientów. Wszystkie w/w obszary dostępne są dla osób niepełnosprawnych i posiadają zaplecze sanitarne, a także pokój dla matki z dzieckiem. Aby osiągnąć efekt przestrzeni transparentnej i przyjaznej dla klienta do wnętrza wprowadzono maksymalną ilość światła dziennego, wprowadzono elementy zieleni, a także zastosowano dla przegród ścianki szklane o maksymalnej przezierności. Jasne materiały wykończeniowe i barwa oświetlenia sztucznego w kolorze światła dziennego stanowią logiczne dopełnienie koncepcji wnętrza. Przestrzenie pracy urzędników na parterze zostały zorganizowane tak, iż wszędzie, gdzie jest to uzasadnione funkcjonalnie zapewniono kontrolowaną strefę komunikacji urzędników bez kontaktu z klientem - dojścia do kasy, stanowiska podawczego, stanowisk obsługi po stronie urzędników. Zasadę wydzielenia pokazano na schematach dostępności - kolor żółty to strefa klienta, zielony to strefa biurowa, czerwony to windy, w tym z ograniczeniem dostępu np. w piwnicy.

RONET - Zbigniew Filipek Biuro: 32-020 Wieliczka, ul. Zacisze 16, NIP: 677-133-92-83,
Konto bankowe: BANK PEKAO SA 03 1240 1431 1111 0010 2980 4734, tel: 608 835 030,
e-mail: ronet@ronet.pl, poczta@ronet.pl